Retourbeleid en retourprocedure

U mag volgens de ‘Wet verkopen op Afstand’ binnen 30 werkdagen na levering het aangekocht product / producten, ongeopend, aan ons retourneren zonder opgaaf van redenen. Het pakket kan worden teruggestuurd naar het door ons aangegeven adres.

Belangrijk om te vermelden; meldt u ons vooraf even dat u het product retourneert inclusief het factuurnummer en uw IBAN-nummer.

Op het moment dat wij het pakket retour hebben ontvangen en het product niet is geopend en gebruikt, maken wij het bedrag (de aankoopsom en eventuele berekende verzendkosten) aan u over. Bij het retourneren van een deel van uw bestelling zijn de verzendkosten voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling zal aan u worden teruggestort. Verzendkosten worden in dat geval niet gerestitueerd. Doorgaans wordt het bedrag dezelfde dag nog dan wel binnen enkele dagen aan u teruggestort (uiterlijk binnen 14 dagen volgend op de dag waarop u de herroeping meldt). De verzendkosten voor het retourneren van een pakket zijn voor rekening van de klant.

Hoe maak ik gebruik van de retourregeling?

Dit gaat in enkele eenvoudige stappen:

  • Stuur een e-mail naar info@bbiogreece.nl binnen 30 dagen na ontvangst van je pakket met de melding dat je (een gedeelte van) je bestelling wilt retourneren.
  • Je krijgt vervolgens een e-mail terug met het adres waarnaar je kan retourneren
  • Doe de artikelen (goed verpakt) weer in de doos, voeg een papier met het ordernummer toe aan de doos en plak het retouradres op de doos.
  • Lever de doos in bij een DHL afleverpunt.
  • De producten worden afgehaald bij het DHL punt en de inhoud word gecontroleerd.
  • Je ontvangt binnen uiterlijk 14 dagen na de retourmelding het geld terug op je bankrekening, mits het pakket ook binnen is gekomen.

* Indien het product niet aan de retourvoorwaarden voldoet worden retourkosten in rekening gebracht. Dit omvat een bedrag van € 6,95 die staat voor het retour sturen en het opnieuw heensturen van de producten.

Retourvoorwaarden

– De kosten voor retourneren zijn voor de klant.
– De artikelen dienen ongeopend te zijn, ongebruikt te zijn, verzegeld te zijn, in originele & onberispelijke staat zijn en voorzien zijn van de originele labels of verpakking.
– Producten die een verzegeling hebben (omwille van de hygiëne) kunnen niet geretourneerd worden op het moment dat de verzegeling verbroken of beschadigd is.
– Bij producten die geen verzegeling bevatten, worden producten gecontroleerd op beschadigingen of gebruikssporen. Indien een product dermate schade heeft van gebruik dan hoe het product verzonden is, krijgt de klant een optie om of de schade in mindering te brengen van de terugbetaling of voor een bedrag van € 6,95 het product opnieuw naar de klant te laten zenden. Hierover wordt de klant vooraf geïnformeerd.
– Indien de keuze van de klant uit blijft bij een beschadigd product, kan de retour niet verder worden afgehandeld